Hete Pepers: nieuwe publiek-private partnership voor jonge baanzoekers

Op 26 maart is Hete Pepers officieel gelanceerd: een samenwerking tussen de jongerenkoepel NJR en de jongerenbonden CNV Jongeren en FNV Jong. En daar houdt het project niet op. Wie doen er nog meer mee?

Microsoft Nederland

Microsoft brengt kennis en expertise in op het gebied van technologie en technologische vaardigheden en leert jongeren hoe zij daar hun voordeel mee kunnen doen: hoe kan je jezelf goed presenteren online en offline, hoe kan je goed en efficiënt (samen)werken door technologie?

Edwin Hageman, Directeur Microsoft Nederland: “Met technologie het verschil maken, daar draait het voor ons om. Jongeren gebruiken dagelijks technologie, maar hoe kan het hen helpen hun potentieel te bereiken? In dit specifieke geval het vinden van hun droombaan. Wij zijn bijzonder trots het Hete Pepers project te ondersteunen en kijken uit naar de samenwerking met de verschillende partners.”

SterkTeam

Hete Pepers is een samenwerking waarbij bedrijfsleven, jongeren zelf en overheid nauw betrokken zijn. “Wij geloven in deze vorm van samenwerken waarbij ieders expertise een bijdrage levert aan een betere arbeidsmarktpositie voor jonge baanzoekers. Hete Pepers zorgt dat jonge baanzoekers het maximale uit zichzelf halen, ze een netwerk krijgen en hen vaardigheden leert die hun positie op de arbeidsmarkt versterkt”, aldus Mirjam Sterk.

IT Randsteden

De trainingen rondom 21st century skills worden aangeboden door IT Randsteden. Zij zijn een officiële Microsoft Partner en verzorgen een groot aantal trainingen voor zowel professionals als gebruikers. Voor Hete Pepers heeft IT Randsteden speciale trainingen ontwikkeld die jonge baanzoekers een stap verder op weg helpen. Die trainingen worden op de regio-events aangeboden.

Lokale initiatieven

Heel belangrijk voor Hete Pepers is ook de samenwerking met lokale initiatieven en organisaties. In veel regio’s zijn er al initiatieven die op hun eigen schaal iets doen om jonge baanzoekers te helpen. Hete Pepers biedt hun een springplank om meer mensen te bereiken, nodigt werkgevers uit om te ontdekken welk talent er in hun regio op zoek is naar een baan en helpt de arbeidsmarktregio’s in hun eigen aanpak van jeugdwerkloosheid.

Gerelateerd

Blog
Vacatures
On the road
Check onze
Facebook

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte.